Σάββατο, 29 Οκτωβρίου 2016 16:54

Γράφτηκε από την
Μαζί με τον Μ. Δεσποτάκη και τον Γ. Αργυρόπουλο

Γράφει: ο Ιωάννης Τσερώνης

Μετά από πρόσκληση του προέδρου του "Γαλανόλευκου Φάρου" Νικ. Φλέκκα και της Ρούλας Σιδέρη του Kalamaki Travel των Χανίων, αποφασίσαμε με τον φίλο Γιάννη Αργυρόπουλο από την Αθήνα να συμμετέχουμε στην εβδομαδιαία εκδρομή για την ενίσχυση της εθνικής Ελλάδος στις 10/10/2016 στις χώρες της Βαλτικής, που διεκδικούν επάξια μια θέση στις πιο όμορφες χώρες του κόσμου -βγαλμένες σαν από παραμύθι, γιατί διαθέτουν συναρπαστικό ιστορικό και καλλιτεχνικό παρελθόν. Μια φύση μοναδική με πανέμορφα δάση και κάστρα, πόλεις με γραφικά σοκάκια κι επιβλητικά κτήρια, με χαμογελαστούς ανθρώπους να χαίρονται τη ζωή.

Το ταξίδι μας ήταν ένα οδοιπορικό στην παρθένα και άγνωστη περιοχή της Ευρώπης. Αναχωρήσαμε από το αεροδρόμιο της Αθήνας και φθάσαμε στην πρωτεύουσα της Λετονίας Ρίγα, όπου μας υποδέχθηκε ο Ελληνας ξεναγός, ο οποίος μένει μόνιμα στο Βίλνιους της Λιθουανίας, Αντώνης Δεμίσκης. Είναι χώρα της Βορειοανατολικής Ευρώπης και μία από τις τρεις βαλτικές, που μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο προσαρτήθηκε στην τότε ΕΣΣΔ. Συνορεύει με την Εσθονία, τη Ρωσία, την Λευκορωσία και την Λιθουανία.  Με έκταση 64.000 τ.χλμ. και πληθυσμό 2.230.000 υπήρξε η τρίτη βιομηχανική πόλη της Ρωσίας μετά τη Μόσχα και την Αγ. Πετρούπολη. Απέκτησε την ανεξαρτησία της από την ΕΣΣΔ τον Αύγουστο του 1991. Την 1η Μαΐου 2004 έγινε μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Εχει νόμισμα δικό της και οι άλλες χώρες της Βαλτικής έχουν το ευρώ.

Περνώντας από τα λιθόστρωτα δρομάκια γνωρίσαμε τα μεσαιωνικά και ιστορικά κτίσματα, τον καθεδρικό Rigas Doms, την παλιά πόλη Vecrigo, που είναι το ιστορικό κέντρο της Ρίγας και βρίσκεται στην ανατολική πλευρά του ποταμού Daugava, ενώ συγκαταλέγεται ανάμεσα στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.

Μετά το πρωινό αναχωρήσαμε οδικώς για την Εσθονία που έχει 45.000 τ.χλμ. και έχει πληθυσμό 1.315.000 κατοίκους. Το απόγευμα περιηγηθήκαμε και γνωρίσαμε την πανέμορφη μεσαιωνική πόλη - πρωτεύουσα Ταλίν των 400.000 κατοίκων, που εξ αιτίας της στρατηγικής της θέσης πέρασε διαδοχικά από την κυριαρχία των Δανών, Σουηδών, Πολωνών και Ρώσων. Ξεναγηθήκαμε στην περιτειχισμένη παλιά πόλη που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μουσείο μεσαιωνικής αρχιτεκτονικής, το Δημαρχείο και το φρούριο Τουμπέα του 13ου αιώνα που χτίστηκε από τους Ιππότες της Τιμής.

Μετά το πρωινό περιηγηθήκαμε στο πάρκο Κάντριοργκ με έντονες αναμνήσεις από τον Μέγα Πέτρο. Το βράδυ παρακολουθήσαμε τον αγώνα της ελληνικής εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου που κερδίσαμε 2-0 την Εσθονία.

Την επόμενη μέρα φτάσαμε αεροπορικώς στη Λιθουανία, όπου είχα ξαναβρεθεί με την παρέα μου και είχαμε κερδίσει πάλι τον Ιούνιο του 2013 την τοπική ομάδα με 1-0.

Η χώρα είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του ΝΑΤΟ με έκταση 65.300 τ.χλμ. και 600.000 κατοίκους φιλικούς και φιλόξενους. Οι Ελληνες που ζουν στη χώρα είναι 177 και έχουν ιδρύσει το Σύλλογο "Πατρίδα". Κάποιοι γνωρίζουν ελληνικά και μερικοί έχουν επισκεφθεί την Ελλάδα. Ωστόσο με υπερηφάνεια λένε πως είναι η χώρα καταγωγής τους. Διοργανώνουν ελληνικές βραδιές,  εκδηλώσεις στις εθνικές επετείους της Ελλάδας, έχουν χορωδία που γνωρίζει πολλά ελληνικά τραγούδια και χορούς

Περιηγηθήκαμε στα αξιοθέατα και την άλλη μέρα. Επιστρέψαμε μέσω Κωνσταντινούπολης στην Αθήνα. Τις 62 έφτασαν οι χώρες που έχω κάνει διακοπές με εκδρομές και άρχισα να παίρνω σειρά για το φεγγάρι!