Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2013 21:25

Εξόρμηση του ΕΟΣ στο φαράγγι του Ασωπού

Tην Κυριακή που πέρασε πραγματοποιήθηκε η 17 συνάντηση για τη διάσχιση του φαραγγιού  Ασωπού ,που διεξήχθη στο  χωριό Σκαμνός Φθιώτιδος  και συνδιοργανώθηκε με τον ΕΟΣ Λαμίας υπό την αιγίδα του Δήμου Λαμιέων ,όπου συμμετείχε κι ο ΕΟΣ Καλαμάτας .Φύγαμε απ το πρωί του Σαββάτου μιας και το ταξίδι μας ήταν μακρύ  μα και τόσο  ευχάριστο ,που ούτε  καταλάβαμε πότε φτάσαμε  στις  Θερμοπύλες .

Εκεί κάναμε μια πρώτη στάση στα ιαματικά λουτρά  απολαμβάνοντας  ένα ζεστό μπάνιο και λίγες στιγμές χαλάρωσης ,που  ήταν  ότι μας χρειαζόταν μετά από τόσες ώρες που ταξιδεύαμε  . Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Κέντρο Ιστορικής ενημέρωσης Θερμοπυλών και μετά την Ιστορική γέφυρα του Γοργοποτάμου. Αχ! Ελλάδα με τις τόσες Ομορφιές σου με την Ιστορία σου και τους Ήρωες σου. ((Η Ελληνική  Ιστορία είναι ένα ποίημα η λατινική μια εικόνα και η σύγχρονη ένα χρονογράφημα όπως  έχει πει ο ΣΑΤΟΜΠΡΙΑΝ )).   Αφού ξεκουραστήκαμε για λίγο συνεχίσαμε το ταξίδι μας διανύοντας το ένα μίλι μετά το άλλο ανάμεσα σε κάμπους από καλλιέργειες βαμβακιού ,από μακριά  βλέπαμε το τρένο  να σέρνετε σαν φίδι και να χάνετε μέσα στα βουνά  . Αργά το απόγευμα φτάσαμε στον προορισμό μας, που ήταν στο χωριό Σκαμνός  , είχε βρέξει νωρίτερα κι όλα άστραφταν , λες κι ήταν φρεσκοπλυμένα . Σταθμεύσαμε στο γήπεδο του μπάσκετ όπου και κατασκηνώσαμε ,εκεί συναντήσαμε κι άλλους  ορειβατικούς συλλόγους  . Όταν ετοιμαστήκαμε πήγαμε στην πλατεία του μικρού χωριού ,εκεί  μας υποδέχτηκε η πρόεδρος  του ΕΟΣ Λαμίας  με ζεστό , χαμόγελο και αυθεντική διάθεση . Αφού συγκεντρώθηκαν όλοι καθίσαμε στον προαύλιο  χώρο του πολιτιστικού κέντρου  που θα γινόταν το τραπέζι ,σε λίγο  ακολούθησαν    χαιρετισμοί απ τους   διοργανωτές , και στη συνέχεια   μας πρόσφεραν   φαγητό άφθονο  κρασί  και  μετά παραδοσιακό  γλέντι . Διασκεδάσαμε  ως τα μεσάνυχτα, ανάμεσα  σε ζεστούς και φιλόξενους ανθρώπους . ((Πραγματικά τέτοιου είδους συγκεντρώσεις σου προσφέρουν απολαύσεις   διαφορετικού χαρακτήρα)). Το πρωί στις 7 ξυπνήσαμε ,είναι  τόσο όμορφα ! ((το χωριό φάνετε να κοιμάται , φυσικά και γαληνεμένα μέσα στην αγκαλιά της φύσης )).  Μαζέψαμε τα πράγματά μας και συγκεντρωθήκαμε όλοι στην πλατεία , όπου μας πρόσφεραν πρωινό . Σε λίγο άρχισαν να έρχονται κι άλλοι ορειβατικοί σύλλογοι από τους γύρω Νομούς  και σιγά –σιγά η μικρή πλατεία γέμισε κόσμο, θα είμαστε γύρω στα 200 άτομα περίπου  .

Κατά τις 9 αφήσαμε το χωριό Σκαμνός και  πήραμε το μονοπάτι για το φαράγγι του Ασωπού .(( Ο Ασωπός είναι ποταμός του Ν Φθιώτιδας  κι έχει τις πηγές του στο βουνό της Οίτης, με πανέμορφα καταπράσινα δάση κι απέραντα οροπέδια)). Σε μιάμιση ώρα περίπου μπήκαμε στο φαράγγι  που ήταν πνιγμένο από πλατάνια, η διαδρομή ήταν πανέμορφη .Καθώς κατεβαίναμε πιο χαμηλά το ποτάμι γινόταν πιο ορμητικό και  βαθύ και κάποιες φορές  χρειάστηκε να κολυμπήσουμε στα παγωμένα νερά του .((και φανταστείτε αυτή την εποχή έχει λίγο νερό  )). Οι πανύψηλοι  πυργωτοί βράχοι που υψώνονται σαν γίγαντες πάνω απ τα κεφάλια μας  , κι απλώνoυν την άγρια ομορφιά τους  ως τον ουρανό ,  σε κάποια σημεία στην κορυφή  έρχονται τόσο πολύ  κοντά, σαν δυο αιώνιοι  εραστές που θέλουν να ενωθούν ,και μόνο ο ήλιος μπορεί να τρυπώσει ανάμεσα τους ,για να ρίξει λίγο φως στα σκιερά σημεία του φαραγγιού . Μετά από 4 ώρες περίπου η διαδρομή τερμάτισε στη γέφυρα της παπαδιάς ,της παλαιάς οδού Λαμίας  Άμφισσας κοντά στο χωριό Ηρακλέους ,εκεί μας περίμενε το ΔΣ του ΕΟΣ Λαμίας όπου μας πρόσφεραν λουκούμι νερό και τσίπουρο .((Ο ΕΟΣ Καλαμάτας κι εγώ προσωπικά ευχαριστούμε τους διοργανωτές για την όμορφη φιλοξενία )).
Μετά από λίγα λεπτά ξεκούρασης επιβιβαστήκατε στο VAN να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής,   κάναμε όμως  μια ολιγόλεπτη  στάση στις  Θερμοπύλες μιας κι ήταν στο δρόμο μας , να απολαύσουμε ένα ακόμα ζεστό μπάνιο  στα ιαματικά Λουτρά ,και συνεχίσαμε το  μακρινό μας ταξίδι .  Στη  συνέχεια κάναμε  άλλη μια στάση στη Νεμέα που είχαν τη γιορτή του κρασιού , επισκεφτήκαμε ένα σύγχρονο οινοποιείο και παρακολουθήσαμε πως γίνετε η όλη   διαδικασία του στυψίματος. Ύστερα μας πρόσφεραν και   δοκιμάσαμε διάφορα είδη κρασιών που είχαν μια ιδιαίτερα λεπτή γεύση . Αργά  το βράδυ επιστρέψαμε στη Καλαμάτα , είμαστε ενθουσιασμένοι και πλουσιότεροι μέσα μας !!!

((Τελικά η φύση αποτελεί για τον άνθρωπο ,πηγή ζωής, γνώσης, και έμπνευσης ))…

Λίτσα Πλαγιανού  για τον  ΕΟΣ ΚΑΛΛΑΜΑΤΑΣ ……